fbpx
PRAWDZIWY SUKCES TWOJEGO DZIECKA-
BYCIE W 100% SOBĄ W BLISKIEJ RELACJI Z INNYMI

UWAŻNOŚĆ I TERAPIA DLA DZIECI W LESIE

Zapraszam na grupowe zajęcia uważności i terapii w lesie dla dzieci w wieku 7-12 lat „Pa Nda i podróż ośmiu zmysłów” w borkowickim lesie przy Pensjonacie Enklawa (20-30 minut drogi od Wrocławia).

Jesteś tutaj, ponieważ szukasz bardziej aktualnego i intuicyjnego programu, który da Twojemu dziecku narzędzia do radzenia sobie ze stresem.

CO DOSTAJE TWOJE DZIECKO W PROGRMIE LEŚNEJ TERAPII:

POCZUCIE SZCZĘŚCIA – wspierająca życzliwa grupa, poczucie zrozumienia, naturalne światło słoneczne, ćwiczenia fizyczne i kontakt ziemią (bakterie Mycobacterium vaccae) zwiększają poziom serotoniny i oksytocyny.

USPOKOJENIE I OŻYWIENIE– naturalna sceneria angażuje umysł, ćwiczy mózg, jednocześnie go nie męcząc; a praktyka uważności, uważnego ruchu i praca z umysłem wzmacnia to działanie;

CZY JEDNO MIEJSCE MOŻE DAĆ DZIECKU LEPSZY ROZWÓJ POZNAWCZY, KREATYWNOŚĆ, KONCENTRACJĘ, ZDOLNOŚĆ DO PRACY ZESPOŁOWEJ, POBUDZENIE UWAGI BEZ ZMĘCZENIA, UCZUCIE PRZYJEMNOŚCI I RELAKSU, OCHRONĘ PRZED DEPRESJĄ I STANAMI LĘKOWYMI, KORZYSTNE ZMIANY W MÓZGU, POCZUCIE KONTROLI, ZDROWSZY SEN I LEPSZY APETYT?

TAK, OD LAT NAUKOWCY MÓWIĄ, ŻE TAKIM MIEJSCEM SĄ LASY.

Już po kilku minutach przebywania w lesie notuje się zmiany pulsu i ciśnienia krwi, po 20 minutach przywraca się żywotność umysłu i zdolność koncentracji, a po 30 minutach spada poziom hormonu stresu- kortyzolu.

Ludzie żyją w gęsto zabudowanych miastach od 6 pokoleń. 350.000 pokoleń żyło w bliskości natury- fikcją jest zatem oczekiwanie od organizmu i umysłu ludzkiego, który wyewoluował w odniesieniu do świata natury, że będzie działał optymalnie w sztucznym środowisku miejskim.

NIESTETY PRZECIĘTNE DZIECKO TYGODNIOWO SPĘDZA MNIEJ CZASU NA ZEWNĄTRZ NIŻ WIĘZIEŃ W ZAKŁADZIE KARNYM O ZAOSTRZONYM RYGORZE. Zmieńmy to i wróćmy do naszej natury i zdrowia!

możesz odetchnąć. znalazła(e)ś to, czego szukasz.

Program to cykl 7 zajęć w lesie, które po kolei przypominają dzieciom, jak odzyskać umysł – 8 zmysłów. Oprócz comiesięcznych 4-godzinnych spotkań w lesie, program obejmuje codzienną praktykę 8 zmysłów w domu z nagraniami i/lub kartami obserwacji. Kliknij tu i przeczytaj więcej. Twoje dziecko zrozumie siebie, zyska umiejętność, by radzić sobie ze stresem i dużymi uczuciami, wprowadzać do życia harmonię, koncentrację i zdrową komunikację.  

CO OSIĄGNĘŁY DZIECI DZIĘKI PRACY ZE MNĄ:

 

ŻYCIE PRZED PROGRAMEM

SAMOTNOŚĆ, NIEŚMIAŁOŚĆ, DRAŻLIWOŚĆ, AGRESJA FIZYCZNA I SŁOWNA, KRYTYCYZM, NIEPANOWANIE NAD EMOCJAMI

DEPRESJA, POCZUCIE BEZNADZIEI, BRAK ENERGII, NISKA SAMOOCENA, "ODPOCZYNEK" TYLKO W TELEFONIE LUB TABLECIE

NIEPOKÓJ, NAPIĘCIE, ATAKI PANIKI, BEZSENNOŚĆ, MĘCZĄCE MYŚLI, TRUDNOŚCI Z KONCENTRACJĄ, IMPULSYWNOŚĆ, WYBUCHY ZŁOŚCI

PRZEWLEKŁE BÓLE CIAŁA, ZMNIEJSZONA ODPORNOŚĆ, PROBLEMY ŻOŁĄDKOWE, PROBLEMY ZE SNEM

ŻYCIE PO PROGRAMIE

HARMONIA, PEWNOŚĆ SIEBIE, PANOWANIE NAD EMOCJAMI, OTWARTOŚĆ I CHĘĆ ROZMOWY

SPOKÓJ, KONCENTRACJA NA POWIERZONYCH ZADANIACH, UMIEJĘTNOŚĆ ODPOCZYNKU I REGENERACJI, ENERGIA DO DZIAŁANIA

WYTRWAŁOŚĆ, NIEZNIECHĘCANIE SIĘ PORAŻKAMI, WIARA W SIEBIE

ZŁAGODZENIE LUB ZUPEŁNE USTĄPIENIE OBJAWÓW CHORÓB AUTOIMMUNOLOGICZNYCH

UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM W DOŚWIADCZENIU, PRAKTYCZNYCH STRATEGIACH I ZINTEGROWANEJ PRAKTYCE

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Z kim będzie pracowało Twoje dziecko?

Magda Kasprzyk: odkąd pamiętam, z łatwością przychodziło mi zjednanie dzieci swoją autentyczną postawą. To ułatwia dzieciom uczenie się ode mnie i od siebie nawzajem uważności. Z chęcią wykorzystuję ten dar 🙂  Jestem psychologiem i psychoterapeutą, pełniłam rolę superwizora uważności dla dzieci,  współorganizowałam Festiwal uważności, tworzyłam pierwszą polską stronę o uważności dla dzieci, wprowadzałam do Polski Safe and Sound Protocol (teoria poliwagalna). 14 lat pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi oraz ciągłe poszukiwania pozwoliły mi opracować nowe podejście integrujące wiele dyscyplin – psychoterapię, pracę z traumą, qigong, uważność, lasoterapię, teorię poliwagalną, System Wewnętrznej Rodziny i breathwork.

Pies Perun: uwielbiający zabawę i dzieci mały piesek w ciele 3-letniego olbrzyma… Od pierwszych zajęć zjednuje sobie dzieci towarzysząc im w każdej zabawie, gonitwie, skakaniu przez strumyk, przeżyciu, użyczając swojego układu nerwowego by się ożywiały, nabierały pewności siebie, a w trudnych chwilach służąc miękkim futrem i rozumiejącymi oczami <3  

 

CO WCHODZI W SKŁAD PROGRAMU

Co znajdziesz w programie

dla dzieci „Pa Nda i podróż 8 zmysłów”:

konsultacja online z rodzicem (ok. 20 minut)
7 grupowych sesji treningowo-terapeutycznych co miesiąc przy Pensjonacie Enklawa (4 godziny zegarowe)
v
kontakt z trenerem i wsparcie w trakcie trwania treningu dla dzieci
h
7 mailowych informacji o tematyce zajęć po każdych zajęciach dla rodzica wraz z nagraniami rytuałów do wykonywania w domu
materiały otrzymywane na zajęciach
dyplom ukończenia treningu
NIE CZEKAJ

Zajęcia ruszają za 

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

TERMINY ZAJĘĆ (soboty co miesiąc):

 

spotkanie 1: 25.01.2025 10:00 – 14:00

spotkanie 2: 22.02.2025 10:00 – 14:00

spotkanie 3: 22.03.2025 10:00 – 14:00

spotkanie 4: 26.04.2025 10:00 – 14:00

spotkanie 5: 10.05.2025 10:00 – 14:00

spotkanie 6: 24.05.2025 10:00 – 14:00

spotkanie 7: 14.06.2025 10:00 – 14:00

BONUSy

Kiedy wybierasz program rozszerzony

w cenie o 60 zł więcej za spotkanie

– zyskujesz bonusy o wartości 525 zł:

(wg uczestników poprzednich edycji znacząco ułatwiają wdrożenie praktyki i zwiększają korzyści treningu)

konsultacja z dzieckiem (online 30 minut)

CO ZYSKUJESZ:

Spotkamy się i sprawdzimy, czy nasza współpraca może  pomóc dziecku 🙂 Dziecko przyjdzie na pierwsze zajęcia z jasnością.

WARTOŚĆ – 100 zł

Dostęp do nagrania spotkania informacyjno-warsztatowego dla rodziców

CO ZYSKUJESZ:

Dowiedziesz się, co to jest uważność oraz jak wspierać dziecko w trakcie treningu, by miało szansę maksymalnie skorzystać z treningu

 WARTOŚĆ – 100 zł

Dostęp do nagrania o programie leśnych zajęć

CO ZYSKUJESZ:

Dowiedz się, co dają Twojemu dziecku grupowe spotkania w lesie oraz jak stać się uważnym dorosłym, przy którym dziecko rozkwita.

WARTOŚĆ – 75 zł

Konsultacja z rodzicem i dzieckiem (do 30 minut) po zakończeniu treningu

CO ZYSKUJESZ:

Podsumujemy trening oraz porozmawiamy, jak możecie kontynuować praktykę, by cały czas czerpać korzyści

WARTOŚĆ – 100 zł

Godzinne warsztaty dla rodziców online w połowie treningu

CO ZYSKUJESZ:

To wyjątkowe spotkanie umożliwia wymianę doświadczeń w gronie rodziców i wspólną praktykę

WARTOŚĆ – 150 zł

TEN PROGRAM ZMIENIA ŻYCIE!

Przeczytaj opinie dzieci i ich rodziców, którzy skorzystali przed Tobą:

Wcześniej moja córka nie wykazywała chęci na aktywność w naturze, marudziła, że woli siedzieć w domu, a relaks utożsamia z leżeniem z komórką bądź tabletem w dłoni. Zajęcia oceniam 10/10. Córka jest dużo odważniejsza! Wcześniej miała problem z samodzielnym chodzeniem do i z szkoły, a teraz śmiga sama i lubi to. Zdecydowanie mniej nieśmiała, nawiązuje więcej kontaktów, sama zagaduje, co się wcześniej nie zdarzało. Mniej wpada w złość, a gdy się to zdarzy – szybciej się wycisza. Przestała mówić w chwilach złego nastroju „jestem najgorsza, do niczego się nie nadaje, nigdy się tego nie nauczę”. Polecam zajęcia – mogłabym pokazać zdjęcia „po” – uwielbiam jej kolory na twarzy po 4 godzinach na powietrzu 🙂 I że jeszcze w samochodzie wciąga kupione po drodze pierogi, bo po tych przygodach ewidentnie apetyt rośnie… (Magdalena, mama 10-latki)

Najbardziej mi się podobało, jak uczy nas pani odczuwania oddechu. (Kasia, 8 lat)

 

Syn był nieustannie rozdrażniony, złość błyskawicznie przeradzała się w niekończącą się dziką furię lub histerię. Każde zadanie do wykonania urastało do rangi gigantycznego problemu. Miał problem z akceptacją tego, że ktoś może być w czymś od niego lepszy. Teraz syn rzadko wpada w złość, a jeśli już, szybko się uspokaja. Potrafi skoncentrować się na zadaniu, a nawet kilku pod rząd. Gdy w szkole zdarzy mu się gorsza ocena ze sprawdzianu, umie to zaakceptować, nie ocenia siebie pod kątem tej oceny, zamiast wściekłości pojawia się spokojna analiza własnych odpowiedzi, zauważanie, czy błąd wynikał z niewiedzy, czy z nieuwagi. Nauczył się odpuszczać. U Pani młodzi ludzie naprawdę odpoczywają, ucząc się przy okazji, jak radzić sobie ze sobą. Albo odwrotnie, uczą się, a odpoczywają mimochodem 😉

Poleciłabym trening przyjaciółce. I to nie tylko jej dziecku, ale też jej samej. Zwrócenie się w stronę uważności jest ratunkiem dla nas wszystkich w obecnych czasach. Człowiek uwalnia się od napięcia, daje sobie przyzwolenie na to, co jest mu potrzebne, a na co wcześniej świadomie nie dawał sobie zgody. Sama z chęcią wrócę na trening.

(Ewa, Mama 12-latka)

 

Zajęcia oceniam 10/10. Chciałem, żeby syn miał więcej kontaktu z przyrodą, mógł swobodnie się bawić i poznał podstawy uważności. Po zajęciach był zadowolony, wyciszony i mówił o fajnie spędzonym czasie. Polecam zajęcia – dziecko może mieć czas na swobodną zabawę, będzie na powietrzu w kontakcie z przyrodą, czekają je ciekawe przygody, pozna podstawy uważności. (Tomasz, tato 10-latka)

 

Uspokojenie, jak jestem wkurzony. (Jan, 9 lat)

 

Zwykle nie daję 10/10, ale tu absolutnie nie mam najmniejszych zastrzeżeń, Syn był zachwycony i przy każdej sobocie nie mógł doczekać się zajęć – 10 zdecydowanie zasłużone:) Na pewno jest mniej lęku przed przyrodą. Jeszcze z rok temu wpadnięcie w błoto na spacerze czy skaleczenie kończyło się histerią… Więc oswojenie się z przyrodą, z brudem, zarazkami, wypadkami to największa zmiana u Syna. Każdemu opowiadam o tych zajęciach z błyskiem w oczach! Co mówiłam? Że dziecię zachwycone, że oswaja się z przyrodą i widzę jak bardzo mu to służy jako „mieszczuchowi”. (Aneta, mama 10-latka)

Będziemy się angażować w następujące aktywności:

UWAŻNY RUCH- QIGONG

Naturalne światło słoneczne, ćwiczenia fizyczne i kontakt z ziemią (bakterie Mycobacterium vaccae) zwiększają poziom serotoniny- to daje poczucie szczęścia, uspokaja- daje dzieciom konkretne techniki samoregulacji zapobiegając stanom lękowym, depresyjnym oraz uzależnieniom.

DYSKUSJE Z DZIEĆMI O LESIE, NATURZE

Edukacja w zakresie bioregionalizmu – obserwacja i rozpoznawanie, co gdzie rośnie, docenianie złożonej sieci powiązań między poszczególnymi istotami, utożsamienie się z miejscem- wrastanie w region poprzez obserwowanie go i branie odpowiedzialności za lokalny ekosystem. Dzięki temu dzieci rozumieją, interesują się i dbają o otaczające środowisko. W ten sposób mogą korzystać z uzdrawiających właściwości natury.

SPACERY PO LESIE, AKTYWNOŚCI ROZWIJAJĄCE I AKTYWIZUJĄCE ZMYSŁY

Nauka odpoczynku w naturze, uspokojenie układu nerwowego poprzez łagodne aktywności stymulujące i jednocześnie kojące cały organizm. Naturalna sceneria angażuje umysł, ćwiczy mózg, jednocześnie go nie męcząc.

Przez uaktywnienie wszystkich zmysłów dzieci W PEŁNI korzystają z biochemicznych, percepcyjnych, fizycznych i emocjonalnych dróg oddziaływania lasu na zdrowie- m.in. kojących układ nerwowy, działających bakteriobójczo, przeciwzapalnie, przeciwlękowo, przeciwdepresyjnie oraz sprzyjających budowaniu odporności. Lepsza ochrona przed infekcjami skutkuje lepszym zdrowiem. 

PRAKTYKA UWAŻNOŚCI / ĆWICZENIA ODDECHOWE/ ELEMENTY TERAPII SYSTEMU WEWNĘTRZNEJ RODZINY / TECHNIKI WYOBRAŻENIOWE ANGAŻUJĄCE WEWNĘTRZNE ZASOBY DZIECI

Systematyczne praktykowanie uważności wzmacnia rozwój kory przedczołowej, co sprawia, że dziecko ma większą przestrzeń do zarządzania swoimi emocjami i decydowania o podejmowaniu konstruktywnych działań, a w efekcie zmniejsza się poziom odczuwanego stresu. Dzieci otrzymują narzędzia, dzięki którym łatwiej uspokajają się w zdenerwowaniu, lepiej się koncentrują oraz  wykazują zwiększony poziom życzliwości.

Dzięki różnorodnym praktykom dzieci samodzielnie zestrajają różne części umysłu i ciała, które z kolei zaczynają działać w harmonii- ustępuje ból, przewlekłe zmęczenie, następuje złagodzenie alergii, astmy itd.  

CZAS NA REFLEKSJE, WSPÓLNA HERBATA

Wspólny czas na refleksje buduje zdolności dzieci do współdziałania w grupie, dzielenia się uczuciami- a przez to uczy korzystania ze wsparcia społecznego i tworzenia wspierających relacji, co jest najlepszym ubezpieczeniem na życie. To dzięki dobrym relacjom czujemy się bezpiecznie, czerpiemy radość z życia i z odwagą podejmujemy się ambitnych planów.

“Wiele dzieci jest traktowanych jak złe dzieci, ale są to dobre dzieci, które desperacko próbują przetrwać w tym świecie stosując różne rodzaje obron.”

Stephen Porges

ZAUFALI MI MIĘDZY INNYMI:

WROCŁAWSKIE CENTRUM ROZWOJU SPOŁECZNEGO

INSTYTUT PSYCHOLOGII UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO

WROCŁAWSKIE CENTRUM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

ZAINTERESOWANY?

Zostaw swój adres e-mal. Od czasu, do czasu prześlemy nań najważniejsze informacje o naszej ofercie i organizowanych wydarzeniach. Gwarantujemy, że nie będzie to zalew nic nie wnoszących mejli.

 

 

UDAŁO SIĘ!