TU TWÓJ NASTOLATEK PRZYJDZIE Z PRZYJEMNOŚCIĄ
UWAŻNOŚĆ I TERAPIA DLA NASTOLATKÓW W LESIE
Zapraszam na grupowe zajęcia uważności i terapii w lesie dla nastolatków w wieku 12-17 lat w borkowickim lesie przy Pensjonacie Enklawa (20-30 minut drogi od Wrocławia).
Jesteś tutaj, ponieważ szukasz bardziej aktualnego i intuicyjnego programu, który da Twojemu nastolatkowi narzędzia do radzenia sobie ze stresem.
CO DOSTAJE TWÓJ NASTOLATEK W PROGRMIE LEŚNEJ TERAPII:
POCZUCIE SZCZĘŚCIA – wspierająca życzliwa grupa, poczucie zrozumienia, naturalne światło słoneczne, ćwiczenia fizyczne i kontakt ziemią (bakterie Mycobacterium vaccae) zwiększają poziom serotoniny i oksytocyny.
USPOKOJENIE I OŻYWIENIE– naturalna sceneria angażuje umysł, ćwiczy mózg, jednocześnie go nie męcząc; a praktyka uważności, uważnego ruchu i praca z umysłem wzmacnia to działanie;
CZY JEDNO MIEJSCE MOŻE DAĆ NASTOLATKOWI LEPSZY ROZWÓJ POZNAWCZY, KREATYWNOŚĆ, KONCENTRACJĘ, ZDOLNOŚĆ DO PRACY ZESPOŁOWEJ, POBUDZENIE UWAGI BEZ ZMĘCZENIA, UCZUCIE PRZYJEMNOŚCI I RELAKSU, OCHRONĘ PRZED DEPRESJĄ I STANAMI LĘKOWYMI, KORZYSTNE ZMIANY W MÓZGU, POCZUCIE KONTROLI, ZDROWSZY SEN I LEPSZY APETYT?
TAK, OD LAT NAUKOWCY MÓWIĄ, ŻE TAKIM MIEJSCEM SĄ LASY.
Już po kilku minutach przebywania w lesie notuje się zmiany pulsu i ciśnienia krwi, po 20 minutach przywraca się żywotność umysłu i zdolność koncentracji, a po 30 minutach spada poziom hormonu stresu- kortyzolu.
Ludzie żyją w gęsto zabudowanych miastach od 6 pokoleń. 350.000 pokoleń żyło w bliskości natury- fikcją jest zatem oczekiwanie od organizmu i umysłu ludzkiego, który wyewoluował w odniesieniu do świata natury, że będzie działał optymalnie w sztucznym środowisku miejskim.
NIESTETY PRZECIĘTNE DZIECKO TYGODNIOWO SPĘDZA MNIEJ CZASU NA ZEWNĄTRZ NIŻ WIĘZIEŃ W ZAKŁADZIE KARNYM O ZAOSTRZONYM RYGORZE. Zmieńmy to i wróćmy do naszej natury i zdrowia!
możesz odetchnąć. znalazła(e)ś to, czego szukasz.
Podczas 9 comiesięcznych spotkań programu uważności i leśnej terapii Twój nastolatek zrozumie siebie, zyska umiejętność, by radzić sobie ze stresem i dużymi uczuciami, wprowadzać do życia harmonię, koncentrację i zdrową komunikację.
CO OSIĄGNĘLI NASOTOLATKOWIE DZIĘKI PRACY ZE MNĄ:
ŻYCIE PRZED PROGRAMEM
CZĘSTE KŁÓTNIE, SAMOTNOŚĆ, DRAŻLIWOŚĆ, KRYTYCYZM, NIEPANOWANIE NAD EMOCJAMI
DEPRESJA, POCZUCIE BEZNADZIEI, BRAK ENERGII, NISKA SAMOOCENA
NIEPOKÓJ, NAPIĘCIE, ATAKI PANIKI, BEZSENNOŚĆ, MĘCZĄCE MYŚLI, TRUDNOŚCI Z KONCENTRACJĄ, IMPULSYWNOŚĆ, WYBUCHY ZŁOŚCI
PRZEWLEKŁE BÓLE CIAŁA, ZMNIEJSZONA ODPORNOŚĆ, PROBLEMY ŻOŁĄDKOWE, PROBLEMY ZE SNEM
ŻYCIE PO PROGRAMIE
HARMONIA, ZROZUMIENIE SIEBIE, PANOWANIE NAD EMOCJAMI, WYROZUMIAŁOŚĆ DLA SIEBIE I INNYCH
SPOKÓJ, LEPSZA KONCENTRACJA NA ZADANIACH, UMIEJĘTNOŚĆ ODPOCZYNKU I REGENERACJI
WYTRWAŁOŚĆ, NIEZNIECHĘCANIE SIĘ PORAŻKAMI, WIARA W SIEBIE
ZŁAGODZENIE LUB ZUPEŁNE USTĄPIENIE OBJAWÓW CHORÓB AUTOIMMUNOLOGICZNYCH
UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM W DOŚWIADCZENIU, PRAKTYCZNYCH STRATEGIACH I ZINTEGROWANEJ PRAKTYCE
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Z kim będzie pracował Twój nastolatek?
Magda Kasprzyk: odkąd pamiętam, z łatwością przychodziło mi zjednanie nastolatków swoją autentyczną postawą. To ułatwia nastolatkom uczenie się ode mnie i od siebie nawzajem uważności. Z chęcią wykorzystuję ten dar 🙂 Jestem psychologiem i psychoterapeutą, pełniłam rolę superwizora uważności dla dzieci, współorganizowałam Festiwal uważności, tworzyłam pierwszą polską stronę o uważności dla dzieci, wprowadzałam do Polski Safe and Sound Protocol (teoria poliwagalna). 14 lat pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi oraz ciągłe poszukiwania pozwoliły mi opracować nowe podejście integrujące wiele dyscyplin – psychoterapię, pracę z traumą, qigong, uważność, lasoterapię, teorię poliwagalną, System Wewnętrznej Rodziny i breathwork.
Pies Junior: młody duchem 13-latek o aparycji mistrza kung-fu… od pierwszych zajęć zjednuje sobie nastolatków towarzysząc im w każdym doświadczeniu, użyczając swojego uregulowanego układu nerwowego by się uspokajali, służąc miękkim futerkiem i chętnymi do przygód truchtającymi łapami!
CO WCHODZI W SKŁAD PROGRAMU
Co znajdziesz w programie dla nastolatków:
9 grupowych sesji treningowo-terapeutycznych co miesiąc przy Pensjonacie Enklawa (3,5 godziny zegarowe)
kontakt z trenerem i wsparcie w trakcie trwania treningu dla nastolatków
9 mailowych informacji o tematyce zajęć po każdych zajęciach dla rodzica wraz z nagraniem praktyki na dany miesiąc
dyplom ukończenia treningu (dla osób, które ukończyły pełny trening- uczestniczyły we wszystkich zajęciach)
NIE CZEKAJ
Zajęcia ruszają za
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)
TERMINY ZAJĘĆ (niedziele co miesiąc):
spotkanie 1: 29.09.2024 11:30 – 15:00
spotkanie 2: 27.10.2024 11:30 – 15:00
spotkanie 3: 24.11.2024 11:30 – 15:00
spotkanie 4: 26.01.2025 11:30 – 15:00
spotkanie 5: 23.02.2025 11:30 – 15:00
spotkanie 6: 23.03.2025 11:30 – 15:00
spotkanie 7: 27.04.2025 11:30 – 15:00
spotkanie 8: 25.05.2025 11:30 – 15:00
spotkanie 9: 15.06.2025 11:30 – 15:00
BONUSy
Kiedy wybierasz program rozszerzony
w cenie o 35 zł więcej za spotkanie
– zyskujesz bonusy o wartości 625 zł:
(wg uczestników poprzednich edycji znacząco ułatwiają wdrożenie praktyki i zwiększają korzyści treningu)
Jedna konsultacja z rodzicem (online 15 minut) i jedna konsultacja z nastolatkiem (online 30 minut)
CO ZYSKUJESZ:
Spotkamy się i sprawdzimy, czy nasza współpraca może Wam pomóc 🙂 Nastolatek przyjdzie na pierwsze zajęcia z jasnością.
WARTOŚĆ – 200 zł
Dostęp do nagrania spotkania informacyjno-warsztatowego dla rodziców
CO ZYSKUJESZ:
Dowiedziesz się, co to jest uważność i Metoda Eline Snel oraz jak wspierać dziecko w trakcie treningu, by miało szansę maksymalnie skorzystać z treningu
WARTOŚĆ – 100 zł
Dostęp do nagrania o programie leśnych zajęć
CO ZYSKUJESZ:
Dowiedziesz się, co dają Twojemu nastolatkowi grupowe spotkania w lesie i jak wspólnie pracujemy.
WARTOŚĆ – 75 zł
Konsultacja z nastolatkiem po zakończeniu treningu (do 30 minut)
CO ZYSKUJESZ:
Podsumujemy trening oraz porozmawiamy, jak możecie kontynuować praktykę, by cały czas czerpać korzyści
WARTOŚĆ – 100 zł
Godzinne warsztaty dla rodziców online w połowie treningu
CO ZYSKUJESZ:
To wyjątkowe spotkanie umożliwia wymianę doświadczeń w gronie rodziców i wspólną praktykę
WARTOŚĆ – 150 zł
TEN PROGRAM ZMIENIA ŻYCIE!
Przeczytaj opinie nastolatków i ich rodziców, którzy skorzystali przed Tobą:
Będziemy się angażować w następujące aktywności:
UWAŻNY RUCH- QIGONG
Naturalne światło słoneczne, ćwiczenia fizyczne i kontakt z ziemią (bakterie Mycobacterium vaccae) zwiększają poziom serotoniny- to daje poczucie szczęścia, uspokaja- daje nastolatkom konkretne techniki samoregulacji zapobiegając stanom lękowym, depresyjnym oraz uzależnieniom.
DYSKUSJE Z NASTOLATKAMI O LESIE, NATURZE
Edukacja w zakresie bioregionalizmu – obserwacja i rozpoznawanie, co gdzie rośnie, docenianie złożonej sieci powiązań między poszczególnymi istotami, utożsamienie się z miejscem- wrastanie w region poprzez obserwowanie go i branie odpowiedzialności za lokalny ekosystem. Dzięki temu nastolatkowie rozumieją, interesują się i dbają o otaczające środowisko. W ten sposób mogą korzystać z uzdrawiających właściwości natury.
SPACERY PO LESIE, AKTYWNOŚCI ROZWIJAJĄCE I AKTYWIZUJĄCE ZMYSŁY
Nauka odpoczynku w naturze, uspokojenie układu nerwowego poprzez łagodne aktywności stymulujące i jednocześnie kojące cały organizm. Naturalna sceneria angażuje umysł, ćwiczy mózg, jednocześnie go nie męcząc.
Przez uaktywnienie wszystkich zmysłów nastolatkowie W PEŁNI korzystają z biochemicznych, percepcyjnych, fizycznych i emocjonalnych dróg oddziaływania lasu na zdrowie- m.in. kojących układ nerwowy, działających bakteriobójczo, przeciwzapalnie, przeciwlękowo, przeciwdepresyjnie oraz sprzyjających budowaniu odporności. Lepsza ochrona przed infekcjami skutkuje lepszym zdrowiem.
PRAKTYKA UWAŻNOŚCI / ĆWICZENIA ODDECHOWE/ ELEMENTY TERAPII SYSTEMU WEWNĘTRZNEJ RODZINY / TECHNIKI WYOBRAŻENIOWE ANGAŻUJĄCE WEWNĘTRZNE ZASOBY NASTOLATKÓW
Systematyczne praktykowanie uważności wzmacnia rozwój kory przedczołowej, co sprawia, że nastolatek ma większą przestrzeń do zarządzania swoimi emocjami i decydowania o podejmowaniu konstruktywnych działań, a w efekcie zmniejsza się poziom odczuwanego stresu. Nastolatkowie otrzymują narzędzia, dzięki którym łatwiej uspokajają się w zdenerwowaniu, lepiej się koncentrują oraz wykazują zwiększony poziom życzliwości.
Dzięki różnorodnym praktykom nastolatkowie samodzielnie zestrajają różne części umysłu i ciała, które z kolei zaczynają działać w harmonii- ustępuje ból, przewlekłe zmęczenie, następuje złagodzenie alergii, astmy itd.
CZAS NA REFLEKSJE, WSPÓLNA HERBATA
Wspólny czas na refleksje buduje zdolności nastolatków do współdziałania w grupie, dzielenia się uczuciami- a przez to uczy korzystania ze wsparcia społecznego i tworzenia wspierających relacji, co jest najlepszym ubezpieczeniem na życie. To dzięki dobrym relacjom czujemy się bezpiecznie, czerpiemy radość z życia i z odwagą podejmujemy się ambitnych planów.